کد خبر: ۲۶۶۵۰
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

باید به سمت فناوری‌های نوین در راستای تحول دیجیتال حرکت کرد| توانمندسازی کسب و کار‌های دانش‌بنیان با ایجاد نوآوری

کارشناسان معتقدند بکارگیری موفق فناوری‌های جدید و یکپارچه کردن آن‌ها با عملیات سازمانی بطور قابل توجهی کارایی کسب وکار‌های دانش‌بنیان‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مباحثی که در توسعه و رونق اقتصاد کشور‌ها تاثیر گذار بوده موضوع تحول در عرصه اقتصاد دیجیتال است در همین راستا کشور‌ها سعی می‌کنند با بروزرسانی تجهیزات خدماتی و نیز استفاده از فناوری‌های نوین زمینه برای تحول اقتصاد دیجیتال هموار سازند.

براساس این گزارش گسترش فناوری‌های نوظهور مانند: واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، نسل‌های جدید انتقال داده از طریق موبایل، فناوری مالی در حوزه پرداخت، بازار سرمایه، تامین مالی، بیمه و غیره، نشان از تغییر مختصات حاکم بر اقتصاد سنتی و انتقال به اقتصاد دیجیتال دارد که نیازمند داشتن استراتژی مناسب جهت بهره برداری از تغییرات بوجود آمده و تطبیق با شرایط جدید است.

به اعتقاد کارشناسان کارکرد فناوری‌های دیجتال از بهبود دهنده حاشیه سود به توانمندساز کل کسب و کار در ایجاد نوآوری و تحول سازمانی تغییر کرده است. نگاه صرفا ابزاری به این نوع فناوری‌ها راه بجایی نخواهد برد و تنها نهادینه سازی آن در سازمان می‌تواند باعث ایجاد تغییر و مقابله با تهدید‌های روزافزون از کسب و کار‌های نوآور شود؛ بنابراین لازم است نوآفرینی سازمانی با رویکرد استفاده همه جانبه از فناوری‌های دیجیتال در سازمان‌ها صورت گیرد. نوآفرینی سازمانی یعنی خلق سازمانی جدید با مشخصات ساختاری و فرهنگی نوین که بتواند مختصات سازمان‌های نوظهور را داشته باشد و توان رقابت و توسعه را در خود داشته باشد.‌

می‌توان گفت؛ موضوع اقتصاد دیجیتال تقریبا چند سالی است که مورد توجه مدیران ایرانی نیز قرار گرفته است؛ چرا که اقتصاد دیجیتال و فناوری‌های دیجیتال در سال‌های اخیر پیشران رشد اقتصادی کشور‌های با تدبیر بوده‌اند و نقش قابل توجهی در رشد و توسعه آن‌ها داشته است.

تاثیر اقتصاد دیجیتال بر تولید و رشد اقتصادی موضوع بحث بسیاری از محافل رسمی و غیر رسمی در سراسر دنیا است و در حال حاضر مدارک و شواهد نشان دهنده تاثیر مثبت بخش دیجیتال اقتصاد، بر اقتصاد تمامی کشور‌های دنیا است.

همچنین بکارگیری موفق فناوری‌های جدید و یکپارچه کردن آن‌ها با عملیات سازمان بطور قابل توجهی کارایی را افزایش می‌دهد. برخی از حوزه‌هایی که می‌توان با استفاده از فناور‌های دیجیتال در سازمان بازآفرینی کرد؛ بنابراین با توجه به پیشرفت روزافزون بخش دیجیتال اقتصاد دنیا، با استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید، اقتصاد کشور‌ها پویا گشته و مدام در حال تغییر و تحول هستند. همچنین فاصله بین کشور‌های دنیا از لحاظ بهره مندی از فناوری‌های دیجیتال، بر رشد جهانی و اهمیت بخش دیجیتال اقتصاد اثرگذار است.

براساس برآوردها پیش‌بینی می‌شود که با توسعه فناوری‌های نوین و کاربردی شدن آن‌ها در ایجاد تحول اقتصاد دیجیتال شاهد رونق کسب وکار در تمام عرصه خواهیم و این مهم زمانی محقق خواهد شدکه مسئولان عزم جدی براستفاده از فناوری نوین داشته باشند چرا که انجام فعالیت دیگر به روش سنتی کارساز نبوده و سبب کندی اقتصاد کشور می‌شود بنابراین بایستی به سمت استفاده از تکنولوژی‌های حرکت کرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی